Monday 25 September 2017

JALAN - JALAN DI MITSUI OUTLET PARK ,KLIA SEPANG

Hai semua,

Hari Jumaat baru-baru ini , sempena public holiday Awal Muharram , Ayu ada bawa Wyshal & Teddy berjalan-jalan di Mitsui, KLIA. Jarak dari rumah Ayu ke Mitsui tidak lah berapa jauh , mungkin mengambil masa dalam 20 minit sahaja.


Mitsui adalah satu pusat membeli belah yang menawarkan harga yang murah berbanding di pusat-pusat lain. Barangannya 100% aunthentic. Korang yang kaki shopping tu boleh lah mai sini. Sapa rasa banyak duit & tak tau nk melabur kat mana disarankan mai  lah melabur kat sini ye !!!

MURAH SANGAT KE DI MITSUI OUTLET?

Yes. Harga di Mitsui jauh lagi murah berbanding di luar sana. Banyak butik-butik yang branded menawarkan discount yang amat berbaloi. Walaupun barangan yang dijual bukan lah barangan mengikut season & new arrival , tetapi barangan di jual mungkin barangan yang dipamerkan di butik dalam lingkungan 3-6 bulan lepas. 





Antara butik-butik yang ada di Mitsui ni seperti POLO RALPH LAUREN , AKEMIUCHI, DR MARTEN, CLARK, TIMBERLAND, COTTON ON, TOMMY HILFIGER, AIGNER, BONIA, MANGO, TOMAZ, DOCKERS, TYPO, G2000, HAVAIANAS, VERSACE, LACOSTE, PEPE JEANS, QUICK SILVER, LEVIS, GUESS, HUGO BOSS, SACOOR, SKECHERS, ESPRIT, BALLY, BROOKS BROTHERS & banyak lagi butik-butik yang best-best kat sini. Korang tengok link Mitsui ni. MITSUI OUTLET PARK, KLIA SEPANG

 
 

Kalau korang dari KLIA @ KLIA2, pihak Mitsui juga ada menyediakan Free Shuttle Bus Services.Ini memudahkan para pelancong untuk membeli barang2 yang diinginkan.
Mitsui juga ada menyediakan foodcourt , ada pelbagai jenis makanan yang disediakan , & terdapat juga restaurant lain di dalamnya.  




Di Mitsui memang harga agak berbaloi , contoh nya Levis , Jeans perempuan klu di Butik harga RM299-RM329, tapi korang boleh dapat di Mitsui ni RM190-150. Jean untuk lelaki pun lebih kurang sama dengan harga jean perempuan.


Datang sini Ayu paling suka pergi ke Dr Marten & Skechers. Harga memang berbaloi. Contoh kalau Dr Marten harga discount boleh dapat dalam 50%. Banyak tu. Siap boleh reserved lagi tau. Skechers pun sama, Ayu selalu beli kasut Teddy & Wyshal.

 
Ni dalam butik clark. Time ni, kasut budak tengah ada sales. Semua kasut budak harga RM60.

 

Bagi yang suka jenama sport korang boleh singgah butik Nike , Adidas , New Balance , Puma & etc. Harga disini boleh dikatakan heaven juga. Butik dia pun agak besar & banyak pilihan.

 
 
 


Kat sini juga ada kedai Toys murah. Sesuai kalau korang nak belikan mainan untuk anak2. Kebanyakan toy kat sini akan ada discount 20% - 70%. Yang penting korang pandai pilih.  Nama kedai tu Toy World.


\Dah penat berjalan , boleh singgah minum & makan. Mitsui ni banyak restaurant yang ada. Kalau Ayu dtg sini tempat makan yang Ayu selalu pegi ialah Food Court @ Gao Gao. Gao Gao ni menyediakan menu santai seperti Pizza & Pasta. Harga untuk sebiji mengikut jenis RM25-RM35. Served untuk 2@3 orang. Kat sini juga ada sediakan kids menu . Harga untuk kids menu RM10 termasuk juice. Quality tip top . Sedap. Nyum nyum.




 


 
 
 
Di Mitsui ni , barang yang Ayu wajib beli kalau Ayu datang sini ialah Beryl's Chocolate. Yup!!! Beryl's. Bagi Ayu , Beryl's adalah chocolate yang paling sedap & brand lain memang tak boleh lawan lah. Korang tau Beryl's ni dari mana. Tak lain tak bukan Beryl's ni buatan 100% Malaysia tau. Hebat kan!!!.

  
Teddy suka bergambar. Ni dia yang requested snape gambar dia. Layan je lah asalkan tak kacau.



Parking kat sini boleh dikatakan mahal juga lah. Kalau tak silap Ayu , RM4 setiap satu jam. Barang murah , mesti lah parking mahai.. ye dakkk !!!

Ok, pada sesiapa yang dating KL , rugi kalau tak pergi ke Mitsui, Luangkan masa korang datang sini. Kalau memang kaki shopping tu, Mitsui lah tempat yang sesuai untuk korang. Ok lah. Selamat berangan-berangan untuk Shopping di Mitsui ye !!!!



 

No comments:

Post a Comment