Monday 14 November 2016

BRAHIM'S FOOD - SEDAP & CEPAT

BRAHIM'S FOOD - SENANG , SEDAP,  & CEPAT SEMASA TRAVEL 😋

Pagi tadi Ayu ada singgah sebentar di Kilang Brahim's. Kebetulan pergi LHDN, Bangi submitted form untuk company , so sempat Ayu singgah di Kilang Brahim's. Tak susah pun nak cari kilang Brahim's ni , dekat area Warta Bangi ada simpang empat then belok Jalan P1. Straight je, then ambil kanan, Brahim's ada kat depan tu. Sebagai visitor korang boleh je terus masuk kilang tu, diaorang ada sediakan parking khas untuk visitor. Ayu tak tahu yang ada sediakan parking khas, jauh pulak tu parking, sabar je lah. Pak guard tu siap tanya lagi, datang jalan kaki ke? ngok ngek betoi lah...hahahhah. 

Makanan Brahim's sangat mudah di bawa waktu nak travel ke negara yang memang susah nak cari makanan halal. Di bungkus dalam pack yang senang di bawa (senang disusun kedalam luggage kerana tak menggunakan ruang yang banyak) , kuantiti yang sederhana ,rasanya yang sedap , makanannya bercirikan makanan melayu asli , so perjalanan korang pun akan menjadi mudah dan selesa. Tak rugi pun bawa sebab nanti tak lah susah payah nak mencari, lebih jimat dan yang penting dah confirm status Halal toyyiban. 😃. Kenapa Ayu perlu cari sampai ke kilang ye ??? Sebab Ayu ada cari kat giant , apa yang Ayu nak semua tak complete, dan tak banyak pilihan, harga pun boleh tahan. 

Ni Address yang Ayu ambil dari Website Brahim's Food : Dewina Food Industries Sdn Bhd , 
Lot 9, Jalan P/9B, Kawasan Perusahaan Bangi, 
Bandar Baru Bangi, 43650 Bangi, 
Selangor. 
Tel : 03-8922 1399.

Kedai dia kat tepi van putih tu . Signboard color coklat tu. Nampak tak ?
Terkejut juga Ayu tengok harga dia , jauh lebih murah dari Giant. Mungkin kos penghantaran mahal that why harga di Giant mahal. Semua yang korang nak , semua ada disini, tak perlu nk mencari dari satu tempat ke tempat yang lain. Yang penting pada sesiapa yang ingin membeli dan stay  berdekatan dengan Bangi, better korang datang terus kekilang. Banyak juga korang dapat jimat dan ada pelbagai makanan korang boleh pilih. 

Ini view dalam mini kedai Brahim's.
Tak banyak pun yang Ayu beli. Sekadar cukup seminggu untuk alas perut semasa travel nanti. Dan baki lagi seminggu Ayu ada bawa makanan lain berunsurkan mee. Ayu beli makanan yang siap dimasak , hanya perlu panaskan aje. Dan Ayu juga beli makanan yang sesuai untuk Wyshal & Teddy , makanan yang tak pedas. 

Antara makanan Brahim's yang Ayu beli ialah Kuah Fajeri 2 bungkus (memang sedap kalau dimakan dengan nasi panaskan !!!, ada kuah pun dah cukup) , Kurma Daging lembu 2 bungkus, Kari Ayam 1 bungkus, Kari Daging Lembu 2 bungkus & Ayam Masak Merah 2 bungkus. Memang heaven dapat makan nanti. Hopefully Wyshal & Teddy dapat terima makanan segera ni. 

# Pengalaman Ayu semasa travel ke Perth hari tu Ayu ada bawa kuah fajeri, kuah kacang dan kuah ayam madu, memang sedap especially kuah fajeri. Beli je nenas , rebus nenas dan masukkan ke dalam kuah fajeri bersama sedikit air & panaskan. Terus boleh nyum nyum !!! senang dan lazat. Yang penting rasanya tak pedas dan dapat diterima oleh Wyshal.

Inilah koleksi makanan yang Ayu borong tadi 😆

Korang tengok kat resit tu , total harga yang Ayu beli, untuk 9 barang hanya RM41.65. Murahkan !!! Memang berbaloi beli kat kilang dia . Kalau kat tempat lain harga satu kotak tu pun dah RM7.20. Alhamdulillah , Allah mempermudahkan urusan Ayu. Tadi sebelum datang , memang dalam kepala ni tengah fikir nak cari jalan. Pada mulanya memang sesat juga lah, dalam 4,5 orang juga Ayu bertanyakan jalan. Atlast Alhamdulillah jumpa juga. Betul kata org tua2 "Malu bertanya sesat jalan". Tapi dalam situasi ni Ayu tak malu bertanya , so tak lah sesat jalan. hehehe. 


# Untuk nasi , Ayu pernah beli , Nasi goreng kampung, tapi perut Ayu tak dapat terima, mungkin 1st time kot makan nasi segera. Tapi ramai orang cakap Nasi Tomato Brahim's sedap. Next time kena try lah....In shaa Allah .

Lepas korang beli, korang akan dapat resit macam ni ye !!! Harga include GST tau. 
Sekian, untuk perkongsian hari ini. Pada sesiapa yang nak pergi traveling , cepat-cepat lah korang pergi kilang Brahim's ye ..Beli buat stock siap-siap... Lagi pun expired lambat lagi , 2018. You are the Best lah Brahim's !!! 😝 

  

No comments:

Post a Comment